vrijdag 3 januari 2014

Start sportief in 2014




Mijn eerste run van 2014. Afstand van 11.85 km (7.3MI)
Hoe kan je in het nieuwe jaar beter starten dan door gelijk op 1 januari te gaan hardlopen? Hup, gelijk aan de goede voornemens houden en gewoon gaan beginnen.
Dit was wat ik dacht toen ik op nieuwjaarsdag wakker werd.
Zo gezegd, zo gedaan. Op nieuwjaarsochtend (eigenlijk was het nog nèt ochtend), ben ik na het ontbijt gelijk een rondje gaan rennen. Het was ook gelijk een mooie gelegenheid om mijn nieuwe Nike+ sportwatch te testen. Later zal ik hier nog een review over schrijven.
Het weer was heel erg mild voor een ochtend in januari en toen ik langs een recreatiestrandje rende, zag ik verschillende mensen een nieuwjaarsduik nemen. Door het milde weer was het bijna aantrekkelijk om er ook in te gaan. Let op: bijna. Ik stel mijn nieuwjaarsduik nog een aantal maanden uit.

Wat verder ook motiverend is in het nieuwe jaar, is je gelijk in schrijven voor een renwedstrijd. In verschillende steden wordt een "nieuwjaarsrun" georganiseerd. Een mooie gelegenheid om hier gebruik van te maken dus.

Op www.hardloopkalender.nl  staan verschillende hardloopevenementen, die op verschillende plekken in Nederland georganiseerd worden.

Zelf sta ik zondagmiddag op de startlijn van de 15 km van de Nieuwjaarsloop in Nijmegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten