maandag 27 januari 2014

Personal: Mijn sportdairy van 20- 26 jan.

Hopelijk was het artikel van gisteren over het metabolisme van het lichaam begrijpelijk te lezen.
Het liefste wil ik een afwisseling in mijn blog maken over informatieve artikelen, die onder "Knowledge" staan en de wat meer luchtige en persoonlijke onderwerpen. Voor de artikelen van knowledge moet ik veel research doen, maar ik merk dat ik er zelf ook enorm veel van leer en het super interessant vind! Mijn favorieten artikelen zijn daarom toch de Knowledge- artikelen. Er gaat alleen veel tijd in zitten. 


Dit artikel zal een stuk luchtiger zijn: mijn sportactiviteiten afgelopen week. Het liefst probeer ik iedere dag even te sporten of op z'n minst een half uur in beweging te zijn. De dagen waarop ik werk zijn helemaal tot aan de nok toe gevuld met werkuren. Meestal ga ik na afloop van zo'n lange dag nog een half uurtje rennen. Vaak is het dan al 22 uur 's avonds.
Voor de volgende keer zal ik proberen meer foto's te maken om erbij te zetten. Op veel blogs zie je ineens ook plogs voorbij komen. De zogenaamde photodairy's. Een erg leuk idee, als mijn camera van betere kwaliteit zou zijn en ik niet continue vergeet om foto's te maken. 



Maandag 20 januari
Deze dag heb ik ingevallen voor een collega. Normaal heb ik maandag een vrije dag. Ik was om 16 uur klaar met werken en heb in de avonduren heerlijk nog 1.5 uur gezwommen. Het merendeel heb ik baantjes getrokken. Als ik zwem, probeer ik altijd de banen te tellen maar op een gegeven moment raak ik altijd de tel kwijt. Qua beweging en ontspanning was het in ieder geval heerlijk.

Dindag 21 januari
De ochtend was ik vrij. Ik had kunnen besluiten om te gaan sporten, maar had meer zin om een nieuw receptje uit te proberen met quinoa. Erg goed gelukt, als zeg ik het zelf.
Om 22.30 uur heb ik nog 6.23 km hardgelopen. Het is zo laat vaak nog even puzzelen welke route ik zal nemen, omdat ik niet door een onbewoond gebied wil rennen in het donker. 



Woensdag 22 januari
Dit was wel een hele volle werkdag. Thuis sloot ik deze af door op de Nike trainingclub app de "Dynamic yoga" te doen. Wat een moeilijke oefeningen staat hier bij zeg! Het meisje op de app is verschrikkelijk lenig en enorm sterk. Daarbij beschikt ze ook over een uitstekende balans. Drie punten waaraan ik nog flink moet werken. 

Yoga schijnt overigens erg goed te zijn voor hardlopers, zodat de spieren lenig en soepel blijven (of worden). 

Donderdag 23 januari
Na weer een lange werkdag een run gemaakt van 4.6 km. Het weer was erg fris,  zo laat op de avond. 


Vrijdag 24 januari
Ondanks dat ik alleen maar tot 14 uur moest werken, heb ik deze dag geen speciale oefeningen gedaan. De enige vorm van beweging was het fietsen om naar de plaats van bestemming te komen. Dit zal circa 5 km geweest zijn. 


Zaterdag 25 januari
Weekend! Ideaal moment om te rennen. Vandaag werd het 11 km rennen en een halve km uitwandelen. Het weer was erg fris en ik had het de hele dag al koud. Gelukkig werd ik tijdens het rennen een stuk warmer. Helaas had ik de hele run een beetje last van buikpijn. De volgende dag was dit gelukkig helemaal weg. Na afloop van het rennen was het heerlijk om af te spoelen in een warm bad. 

Zondag 26 januari
Wat een luier dag hadden mijn vriend en ik gehouden. We zijn nauwelijks naar buiten geweest. In de avond begon het mij wel te kriebelen en heb ik 2 oefeningen van beiden een kwartier gedaan op de Nike trainingsclub app. Ik heb de buikspieren eens goed onderhanden genomen met de "Hollywood Ab Blast". Ik heb redelijk getrainde buikspieren maar dit komt doordat ik veelal dezelfde oefeningen doe. Bij nieuwe oefeningen heb ik het ineens een stuk zwaarder.
Ook heb ik mij weer eens aan de "Dynamic yoga" gewaagd. Bepaalde oefeningen gingen een klein beetje beter dan de eerste keer. Helaas kan ik niet goed om mijn handen staan op de manier waarop push-ups moet doen. Ik krijg dan erg veel last van mijn polsen. Veel oefeningen voer ik dus uit met een iets andere handbeweging.

Ik ben best tevreden over mijn activiteiten van afgelopen week. Het meeste heb ik van het zwemmen genoten. Helaas is dit iets wat ik door tijdgebrek erg weinig kan doen, maar als de kans zich voor doet maak ik hier gretig gebruik van.
Het wordt nu weer hoognodig tijd om de renkleding aan te trekken voor een nieuwe sportweek! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten