maandag 20 januari 2014

Blue Monday

Vandaag was het "blue monday".  Het zou de meest deprimerende dag van het jaar zijn. De redenen: 
1) Het is een maandag. Soms een lastige dag omdat je net een lekker weekend achter de rug hebt en je nog een hele week moet werken. 
2) Het weer is niet zonnig en warm, maar frisjes en grauw. Dit heeft invloed op het humeur van veel mensen. 
3) Bijna het einde van de maand, maar het loon is nog niet binnen. Need we say more? 
4) Alle feestdagen in december waren zo gezellig. januari is zo'n stille maand zonder feestjes (op misschien een verjaardag na)
5) Aan het begin van het jaar was je vol van goede voornemens, die nu al mislukt zijn. 



Oke, dit kunnen allemaal redenen zijn om de "Blue monday" te vrezen. Toch kun je het ook positief bekijken.
Wees bijvoorbeeld dankbaar dat je een goed weekend gehad hebt en wees dankbaar voor het feit dat je werk hebt om op de maandagochtend knorrig heen te gaan. Ga ondanks het weer toch naar buiten. Het heeft ook wel zo z'n charme om bepaalde gebieden of plaatsten te zien zonder dat het zonnig is. Gewoon naar buiten gaan om te rennen of te wandelen hoeft geen geld te kosten. Wordt creatief met leuke activiteiten die gratis 
of heel goedkoop zijn, . 
De feestdagen van december waren hartstikke gezellig, maar ook duur en druk. Nu is het tijd om weer even lekker tot jezelf te komen. Als je goede voornemens gemaakt had en ze nog niet uitgevoerd had, begin dan NU. Je hebt niet perse een jaarwisseling nodig om voornemens te maken en uit te voeren. Waarom zou je wachten met de geweldige persoon worden, die je wilt zijn? 
Ga lekker sporten. Bewegen is zo gezond en er komt endorfine (het geluksvoelende stofje in je lichaam) vrij. 
Verder kan het ook goed voelen om het huis op te ruimen. Na afloop mag je trots zijn en lekker genieten van je schone huis. Wat ikzelf heerlijk vind is om 's avonds te gaan slapen in pas gewassen beddengoed. 

Zelf heb ik vandaag gewerkt. Gelukkig sta ik normaal zonder veel morren op, alhoewel ik vanmorgen wel moe was. In het afgelopen weekend hebben wij de verjaardag van mijn zusje gevierd. Vandaag was ik nog lekker aan het nagenieten van haar verjaardag.
Ik heb vandaag mijn lichaam gevoed met lekker veel fruit en ander voedsel wat goed voor mijn lichaam is. In de avond ben ik gaan zwemmen. Eerst begon ik met banen trekken en het laatste kwartier heb ik rustig aan in het warme water gezeten. Heerlijk! 

Lukt helemaal niets om je op te vrolijken? Maak hier geen groot probleem van, maar accepteer het. Tomorrow is another day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten