maandag 3 februari 2014

Sportdairy 27-01/02-02



Weer een terugblik op de afgelopen week. Wederom heb ik 3 runs gemaakt in deze week.
Ik vind het wel heel leuk om terug te kunnen zien op Nike+  hoe je runs waren. Hierbij te denken aan de route die ik liep, de gemiddelde snelheid en of het overdag was of niet.




Maandag 27 jan.
In tegenstelling tot de meeste mensen, houd ik van de maandag. Dit zal er ook mee te maken hebben dat het mijn vrije dag is en ik mooi de tijd heb om verschillende dingen te ondernemen. Zelden ga ik op de maandag naar de stad toe, dit ook omdat de meeste winkels vreemde openingstijden hebben (in de ochtend gesloten bijvoorbeeld). Wel ga ik boodschappen doen en vaak wat huishoudelijk werk en natuurlijk hardlopen!
Deze maandag heb ik 12.22 km hardgelopen door mijn favoriete gebied bij mij in de buurt, als ik in Nijmegen ben. Dit gebied heet de Beerendonck en is voorzien van een recreatiestrandje en een prachtige bosrijke omgeving ernaast.Helaas heb ik gehoord dat er plannen zijn om het gebied om te bouwen tot een saunacomplex. Alhoewel ik ook dol op de sauna ben, zou ik het erg jammer vinden als dit doorgang gaat vinden. Verder had ik maandag een heerlijk (geraffineerde suikervrij) bananenbrood gebakken met blauwe bessen erin. In de avond had ik gevulde courgette gemaakt en zalmwarps. Allebei de gerechten waren heerlijk en nog eens heel gezond!

Dinsdag 28 jan
Door alle drukte van het terug reizen naar Sittard vanuit Nijmegen en werken, heb ik alleen in de avond wat oefeningen van Nike's trainingsclub gedaan. In de trein heb ik lekker het RunnerWorld tijdschrift gelezen, onder het genot van een stukje bananenbrood.

Woensdag 29 jan
Na mijn lange werkdag ben ik in de avond nog een half uurtje gaan rennen. Het was frisjes, maar na een lange dag binnen vind ik het toch fijn om actief buiten bezig te zijn. Helaas vind ik het 's avonds laat (dan spreek ik over tijden na 22.30 uur) niet zo prettig om enorm verre en lange runs te gaan maken. Deze bleef dan ook bij 5.74 km.

Donderdag 30 Jan
Qua activiteiten heb ik alleen de "ab burner" van Nike gedaan. In ieder geval goed voor een sterke core, waarvan we nu weten hoe belangrijk die is.

Vrijdag 31 Jan
De laatste dag van januari alweer! Hopelijk heeft iedereen een fijne eerste maand van 2014 gehad!
Ik had een run gemaakt van 12.08km. Helaas voelde die niet zo goed aan als normaal. Het gekke is dat ik er geen echte verklaring voor kan vinden, aangezien de omstandigheden goed waren. De zon scheen zacht en het was licht frisjes. Verder had ik geen spierpijnkwaaltjes ofzo. Vreemd, maja we gaan met goede moed verder.

Het weekend hebben we de verjaardag van mijn moeder gevierd. Het was erg gezellig en 1 dag zijn we gaan geocachen. Dat is een soort wandeling waarbij je, je gps moet meenemen en dan coördinaten moet invoeren en zoeken. Erg leuk om te doen!

Op de planning voor aankomende week staat een run naar Maastricht. Vanuit Sittard (waar ik nu voor mijn werk ben) is dat circa 23 km.
Ik wens iedereen een sportieve en mooie week!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten