maandag 10 februari 2014

Sportdairy 03-02/09-02

Trimloop 09-02-14
Heerlijk, wat was dit een actieve week voor mij. Het aantal runs was hetzelfde als normaal, maar de afstanden waren een stuk verder. Totaal heb ik deze week 47,34km afgelegd.
Komende week ga ik wat rustiger aan doen. Wel gewoon rennen, maar minder kilometers dan dat ik afgelopen week gemaakt heb. Eventjes wat meer rust om mijn spieren goed te laten herstellen.

Maandag 03-02
Een geweldige run naar Maastricht, waar je al over hebt kunnen lezen. Het weertje was heerlijk en ik ben trots op mijn 24 km. Ik krijg steeds meer marathon kriebels. Normaal trainen mensen die een marathon willen lopen tot aan 30 à 35 km. Dit omdat je van een duurloop van 42,195 km een lange tijd moet herstellen. Als je de 30 km aan kan, kan je de overige 12.195 km ook op karakter verder.
Op de maandag was ook mijn moeder jarig en na mijn run na Maastricht, zijn we gezellig gaan kaasfonduen. Dit keer met gewone Hollandse kaas. Mijn favoriet!

Dinsdag 04-02 en woensdag 05-02
Op een Nike trainingsoefening na, heb ik deze 2 dagen rust gehouden qua sporten. Alleen heb ik even met de hond gewandeld. Met name op dinsdag voelde ik mijn spieren wel, vooral bij het lopen van trappen.

Donderdag 05-02
Een rondje van 4,7 km. Voor mijn doen is dit vrij kort. Tijdens het lopen voelde ik wat spierpijn in mijn benen, terwijl ik dat bij de normale dagelijkse activiteiten niet meer had.
Vandaag had ik ook een heerlijke boerenkoolsalade gegeten. Ik dacht altijd dat ik geen fan van boerenkool was, maar dit komt met name door de aardappels erdoor. Bij deze salade eet je de boerenkool rauw (ja, dat kan echt), samen met een dressing van witte wijn azijn, honing, knoflook, olijfolie en mosterd. Verder gaan er granaatappelpitjes en een stuk avocado doorheen. Het recept is te vinden op:  foodness.nl 

Vrijdag 06-02
In de avond ben ik met mijn zusje gaan zwemmen. Het was jammer dat het wedstrijdbad gesloten was. In het warme doelgroepenbad hebben we baantjes getrokken en nog wat verlaten synchroonzwemoefeningen gedaan.
Deze foto stuurde mijn vriend trouwens. Hij was een paar dagen in Oostenrijk. Wat een prachtig uitzicht he. Helaas ben ik een koukleum eerste klas en kan ik dus slecht tegen kou.



Zaterdag 07-02 
Op de zaterdag heb ik 13,6 km gerend via een nieuw ontdekte route door het grensgebied bij Duitsland. Opzich een mooie route, alleen was het enorm aan het waaien en een beetje aan het regenen. Met name toen ik langs de open velden liep, kreeg ik het echt heel erg koud. Ik heb lang gedaan over deze 13,6 km.
Toen ik eenmaal bij mijn ouders thuis was, heb ik mij snel op de bank genesteld, onder een warme deken met een tijdschrift en een grote kan thee. Het was wel fijn om op deze manier warm te worden.

Zondag 08-02 (zie bovenstaande foto's)
In de ochtend begon ik met een gezamelijke trimloop in Echt (Limburg). De trimloop werd in een bos gehouden en er waren circa 100 deelnemers. Qua afstanden had je de keuze om circa  2.5/ 5/ 7.5 of 10 km te gaan rennen. Ik twijfelde eerst, maar besloot toch om de 10 te gaan doen. Stiekem was het niet exact 10 km, maar 9,66. Aan de finish stond een fotograaf te wachten die mij heel vrolijk op de foto heeft gezet.
Na de trimloop had ik afgesproken met een vriendin om te gaan zwemmen. Uiteindelijk hebben we met name in de bubbelbaden en het stoombad gehangen, maar daar klaag ik zeker niet over!
Na afloop hebben we genoten van een heerlijke uiensoep, een salade met tonijn en stokbroodjes met tapenade.

Aankomende week staat dus wat meer rust op de planning en verheug ik mij erop om mijn vriend weer te zien die uit Oostenrijk terug gekomen is.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten