dinsdag 25 februari 2014

Sportdairy 17-02 / 23-02

Sorry, deze week heb ik echt te weinig artikelen getypt en komt de dairy ook nog een dag later.
Alleen voor het feit dat ik de dairy een dag later typ, heb ik een goed excuus: ik ben gisteren 30 km gaan hardlopen. Het zijn de eerste 30 km die ik gelopen heb aan 1 stuk door! Een nieuw record, maar ook eentje die tijdrovend was. Mijn tijd was 3.28 uur. Wel zaten er hele gedeeltes bij van de bekende Nijmeegse Zevenheuvelenloop. Zo heb ik de Zevenheuvelenweg afgelopen. Het tempo lag misschien wat lager dan normaal, maar ik heb totaal geen last gehad van verzuring ofzo.


Abby, de hond van mijn ouders, mijn werkoutfit, ontbijtje met havermoutkoekje en Griekse yoghurt, Uiteten en bietensap

Maandag 17-02
Een vrije maandag in Nijmegen. Ik ben met mijn vriend meegefietst naar zijn werk en ben gelijk doorgegaan naar de supermarkt om boodschappen te halen. In de middag heb ik een heerlijke bietensap gemaakt. Het was stiekem wel op een luie manier: ik had een fles vers geperst sinaasappen en bananensap (geen concentraat) van de AH samen met een ongekookte rode biet, die in stukjes gesneden was, in de blender gedaan. Op deze manier heb ik een heerlijke bietensap. Vandaag heb ik 5 km hardgelopen, die overigens niet erg soepel gingen. De spierpijn van de dag ervoor was nog duidelijk aanwezig.

Dinsdag - Woensdag 
Niets speciaals gedaan, op werken na. Ik had in de planning om woensdag nog stukjes te schrijven voor de move2marathon, maar ik was na het werk ineens echt heel moe. Vrijwel meteen ben ik het bed ingedoken. Helaas was ik om half 4 's nachts ineens klaarwakker en viel ik pas rond half 7 weer in slaap. Op het moment dat toen de wekker afging, was ik heel erg moe. Helaas het op tijd naar bed had dus niet geholpen

Donderdag
Oke, het begin van de dag begon dus niet uitgerust. Ik besloot daarop een andere tactiek toe te passen, door 's avonds nog een rondje van 6,10 km te gaan hardlopen. Gelukkig werkte dit goed, want die nacht heb ik heerlijk geslapen!

Vrijdag
Na een heerlijk ontbijt met zelfgemaakte, suikervrije havermoutkoekjes en Griekse yoghurt, ben ik gaan werken. In de middag ben ik naar Nijmegen vertrokken. In de avond hebben mijn vriend en ik samen genoten van een heerlijk stukje kip van een kip-grill kraampje. Na het eten kwam nog een vriend en zijn vriendin van hem langs en hebben we gezellig gekletst.

Zaterdag
Ik wilde graag weer trainen met de hartslagmeter. Vlak nadat ik wakker werd deed ik mijn hartslagmeter om, om te kijken wat mijn hartslag in rust is. Dit was 50 keer per minuut. Normaal gesproken ligt dit tussen de 60-80 slagen voor een volwassenen. Topsporters hebben rond de 40 slagen.
Vervolgens ben ik na het ontbijt gaan trainen met flink veel intervallen. Mijn maximale hartslag was 184 slagen per minuut. Dit was dan ook op een tempo waarop ik helemaal stuk ging.
De komende tijd wil ik wat vaker deze gegevens gaan opmeten, om te zien of er verandering in komt. Wel moet ik even een slag om de arm houden, omdat je bij een hele lichte verkoudheid al andere waardes kunt krijgen. De laatste tijd word ik regelmatig wakker met een verstopte neus, dus ik weet niet of het 100% betrouwbaar was.
In de avond zijn mijn vriend en ik lekker uiteten geweest bij een Chinees/teppanyaki tafel restaurant in Malden. Heerlijk die gerechtjes van de teppanyaki grill! Je had 3 rondes en mocht 3 keer vlees/vis/groente per ronde kiezen. Ik heb ongeveer 7 keer zalm gehad. Toen ik bij 1 ronde 3 keer zalm bestelde, keek de kok mij bijzonder vreemd aan. Maar hé, het smaakte echt heerlijk zo vers van de grill! Verder kon je wat warme Chinese gerechtjes pakken, die overigens ook erg goed waren. Op dit soort momenten ben ik blij met mijn dagelijkse Social deal mailtjes.

Zondag
Vandaag heb ik echt een rustdag gehouden. We hebben lekker uitgeslapen en in de middag heb ik zowel suikervrije, als koekjes met suiker gebakken. De laatste variant waren voor mijn vriend, alhoewel ik er zelf ook van geproefd heb.

Iedereen een fijne, sportieve week gewenst!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten