maandag 17 februari 2014

Sportdairy 10-02/16-02

Maandag t/m woensdag
In het begin van de week heb ik rustig aan gedaan. Na de trimloop van afgelopen zondag, voelde ik mijn heup een beetje. Als ik op een onverharde, niet egale weg ren, heb ik wat langer nodig om te herstellen. Wat hiervan de precieze reden is weet ik niet. Er zijn hardlopers die juist op de onverharde wegen beter rennen, omdat de ondergrond zachter is en de schokken op je knieën minder zijn.
Op de maandag had ik een korte workshop op mijn werk (ik werk als dierenartsassistente/paraveterinair). Na de workshop (en een heerlijke lunch) ben ik vanuit Sittard gelijk doorgegaan naar Nijmegen, om mijn vriend weer te zien, die teruggekomen was uit Oostenrijk. De dag erna moest ik weer in Sittard werken en normaal zou ik niet zo snel voor zo'n kort moment heen en weer reizen, maar we vonden het heel fijn om elkaar weer te zien.

Donderdag 13-02
Donderdagochtend had ik vrij en toen ben ik 10 km gaan hardlopen. Lekker een rondje door Duitsland. Ik had geluk, omdat een kwartier nadat ik thuis kwam, het hard begon te regenen.
De tijd waarin ik liep was niet super snel, namelijk 58:05 min.

Vrijdag 14-02   
Yes, dankzij mijn lieve collega's had ik deze vrijdag vrij. Ook was het vandaag valentijn. Ik ben met mijn vriend naar de sauna geweest en het was heerlijk! Nu kan ik heel romantisch gaan zeggen dat dit speciaal voor valentijn was, maar de echte reden is dat we bonnen hadden van Social Deal, die bijna verliepen. In ieder geval is het heerlijk om af en toe eens te relaxen in verschillende soorten sauna's en warmtecabines. Dit zou ook een heilzame werking op je lichaam hebben. Of dit wetenschappelijk bewezen is, weet ik niet. Als ik er wat meer over opzoek en te weten kom, zal ik er eens een artikeltje over maken.

Zaterdag 15-02 
Na gisteren een dag vol ontspanning gehad te hebben, werd het vandaag weer tijd voor wat inspanning. Bij Run2day heb ik een hartslagband gekocht. Deze heb ik dan ook meteen uitgetest. Mijn gemiddelde hartslag was 147. Ik ga nog zelf een test uitvoeren om te kijken wat mijn maximale hartslag is en hoe ik het beste kan gaan trainen hiermee.
Tijdens deze run was er echter 1 groot minpunt: het stond op mijn planning om een lange run te houden van minstens 20 km. Van te voren had ik via google maps uitgezocht hoe ik zou gaan lopen en hoeveel kilometer dit was. Tijdens mijn run stopte ineens mijn horloge met het vinden van een gps signaal, waardoor deze nu aangeeft dat ik 15 km gerend heb. De overige 5 km heb ik verder gerend, in de hoop dat het horloge nog een gps signaal zou vinden. Helaas heeft deze dat niet meer gedaan.
Dit is de eerste keer dat ik dit probleem heb. Ik vraag mij af of het iets te maken heeft met de hartslagmeter. Echter, de eerste 15 km had ik geen enkel probleem. Ik denk dat ik vaker langere afstanden ga rennen met zowel het sporthorloge, als de hartslagmeter om, om te kijken of dit probleem zich vaker voordoet. Als dit het geval is, laat ik tijdens een echte marathon de hartslagmeter thuis. Tijdens een marathon niet weten op hoeveel km je zit, lijkt mij bijzonder vervelend.

Zondag 16-02
Na het artikel over de Nike-trainings-club-app geschreven te hebben, ben ik met het lean beginner, fighterfit programma en het Focus, to the core-programma aan de slag gegaan. Enkele oefeningen hierin vind ik nog erg zwaar om de volledige tijd uit te voeren.

Voor aankomende week moet ik echt meer foto's gaan maken, voor in mijn volgende dairy haha. Verder wil ik natuurlijk weer wat hardlopen, moet ik werken en gaan mijn vriend en ik zaterdag uiteten bij een Chinees/teppanyaki tafel restaurant. Bij de teppanyakitafel ben ik altijd dol op zalm die ze daar bereiden. Ik denk dat ik dan ook vaak terug kom met mijn bordje waar een stuk zalm op ligt.
Eten bij dit restaurant is ook een actie van Social Deal. Voorlopig wel de laatste, want ik heb geen nieuwe deals meer gekocht. Soms zie je in 1 keer echt een aantal hele leuke en dan weer tijden niets bijzonders (of denk je: "Eerst eens rustig opmaken wat ik heb en dan even weer een tijdje wat geld sparen").
Iedereen een mooie week gewenst!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten