dinsdag 11 maart 2014

Sportdairy 3-9 maart


Mijn excuses: ik heb al 2 weken geen echte sportdairy gepost. Dat wil niet zeggen dat ik 2 weken stil gezeten heb.
Ik ben gaan hardlopen en ben qua sporten een paar keer "vreemd gegaan". Dit door te zwemmen (oké, stiekem was het meer stoeien in het water met matten en strandballen) en door afgelopen weekend weer eens een rondje op de racefiets van mijn vriend te maken. Het voordeel van het fietsen vind ik dat je spieren even "rust" hebben van het hardlopen, maar je toch lekker in beweging bent. Omdat je net weer wat andere spiergroepen gebruikt en de belasting anders is dan met hardlopen, maak je de kans op blessures kleiner, maar behoud je wel conditie.



Afgelopen weekend heb ik 20 km hardgelopen. De eerste kilometer was tevens de snelste, hier liep ik 5.20 minuten over 1 km.
De langzaamste kilometer liep ik in 6.54 minuten. Op dit moment had ik 5 km gelopen.
Nu ik erop terug kijk sta ik verbaast dat ik het traagst ging na 5 km. Voor mijn idee ging het met name rond de 17/18 km erg traag. Op dat moment had ik het erg warm en was opzoek naar de snelste weg naar huis, omdat ik geen zin meer had.
Het warme weer is een hele omschakeling. Alhoewel ik vroeger een "goedweer-renner" was, heb ik deze hele winter doorgelopen. Tenminste, het jaargetijde wat officieel winter zou moeten zijn geweest.
Nu het weer wat warmer is, merk ik dat ik op een andere manier moet rennen. Natuurlijk is het nu extra belangrijk om genoeg drinken mee te nemen en je goed op de warmte te kleden.
Vandaag ben ik weer op hardloopevenementen aan het zoeken, omdat ik het weer tijd vind voor een wedstrijd.

Verder hoor je mij niet klagen over het weer. Ik vind het heerlijk! Mijn vriend en ik hebben op de zondag nog lekker langs een recreatiestrandje in Nijmegen gezeten en genoten van het warme weertje (en ik van de vrolijke, enthousiaste zwemmende honden in het water).
De zonnestralen die op mijn huid vallen en de lente geur die in de lucht hangt, maken altijd een heel vrolijk gevoel in mij los. Misschien een associatie met vakantie?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten