vrijdag 14 maart 2014

Plog 13-03-2014



Gisteren besloot ik eens om een eerste Plog te maken. Een Plog is een soort picturedairy (plog= combi van picture en blog). Bij andere mensen die ploggen vind ik het altijd erg leuk om op deze manier een kijkje in hun leven te krijgen.
Kijk maar mee naar mijn dag:


De ochtend om 7 uur. Ik word wakker in mijn bed in Sittard (waar ik doordeweeks ben als ik moet werken). De kat is stiekem op de vensterbank van het raam in mijn zolderkamer geklommen. Soms gaat ze op deze manier het dak op. Ik blijf nog even in bed liggen, omdat ik officieel deze ochtend vrij heb en om 14 uur moet gaan werken.  


Tijd voor het ontbijt! Als ontbijt eet ik havermout met stukjes appel, gojibessen, rozijnen wat lijnzaad en veeeeel kaneel. Dit samen even in de magnetron en met veel fantasie heb je een soort appeltaartsmaakje. 

 Owjee, mijn baas belde zojuist dat mijn collega ziek is. Ik zal dus de hele dag moeten werken. Best jammer, want buiten is het verschrikkelijk lekker weer en ik wilde het liefste een rondje rennen en naar de markt in Sittard. Helaas, dat moet een andere keer. Hier dus op de fiets naar mijn werk (dierenartsenpraktijk), dat maar 5 minuten fietsen is vanuit het huis van mijn ouders.

Helaas kan ik op mijn werk geen foto's van patiënten maken ivm privacy. Integriteit vind ik erg belangrijk en ik wil geen problemen krijgen.
Een voordeel: het spaart weer wat foto's van bloederige operaties en enge wonden. In de ochtend heb ik mee geopereerd. Op foto 1 zie je de operatie-instrumenten die ik afwas alvorens ze in de sterilisator gaan.
En eventjes een appeltje voor de dorst tussen het invoeren van patiëntgegevens door.


In de middag kan ik naar huis toe voor een pauze. Dat is het voordeel van zo dicht bij de praktijk wonen. Hup, weer op de fiets dus en allemaal sluipweggetjes tussendoor nemen.


Bij aankomst thuis heb ik geluk: ik zie dat mijn Swarovski oorbellen die ik met een mooie korting gekocht had, aangekomen zijn. 

Mijn lekkere lunch/dinner (nieuw woord: linner?) Quinoa met makreel, bosui en gebakken champignons, wortels en knoflook. De dressing is olijfolie met peper en zout. Heerlijk!
Na de pauze ga ik weer naar het werk en is het na het afleveren van de hondjes en katjes aan de eigenaren, tijd om te poetsen. De praktijk moet er weer goed uitzien voor het avondspreekuur en het moet hygiënisch schoon zijn.


Na het avondspreekuur nog een kopje koffie en een "selfie" in beroepskleding. Na een lange werkdag ('s morgens 9.00 tot 's avonds 21 uur, met wel een goede middagpauze) is tijd om naar het huis van mijn ouders te gaan. 

Na werktijd wil ik graag nog een rondje hardlopen. Helaas is het niet de mooie, zonnige ochtendrun geworden, maar de temperatuur is prima en in plaats van de zon hoog aan de hemel, staat de maan te schitteren. 

Dit is Sittard by night. Ik ren door een lege stad. Windowsshopping blijft echter leuk. Ook is de kerk prachtig verlicht. 


Het is over tienen 's avonds als ik terug kom. Ik heb 6,27 km hardgelopen met een snelheid van 10.22 km/h
De after-workout-snacks bestaat uit een peer en een lekker (geraffineerde suikervrij) havermoutkoekje.
Voordat ik ga slapen poets ik mijn tanden en bewonder nog even mijn nieuwe oorbellen.
Mijn vriend belt nog even, terwijl ik in bed lig.
Na een heel Facebook- NOSnieuws en instagram ritueel doorgekeken te hebben, is het alweer 23.45 uur en al lang tijd om te slapen!


Jammer genoeg is de camera op mijn oude I-phone niet van de meest geweldige kwaliteit, maar ik hoop dat jullie de Plog leuk vonden om te zien! 
Als het goed bevalt zal ik eens vaker een Plog maken. Echter niet te vaak, want zo spannend is mijn leven momenteel ook weer niet haha. En helaas kan ik niets over de hondjes en katjes en spannende operaties op mijn werk ploggen. 

Tot ziens in de volgende plog!











1 opmerking:

  1. Ik vond het een leuke plog, alleen het randje om de fotos is iets wat afleidend, verder schrijf je erg leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen