vrijdag 4 juli 2014

Nog 100 dagen tot aan de marathon!



Ondanks dat ik actief aan het trainen ben, schrok ik vandaag toch wel enigszins toen ik zag dat ik over 100 dagen de marathon van Eindhoven ga lopen.
100 dagen... 13 weken... ahhhh...

Afgelopen maandag heb ik nog een run van 27 km gehouden. Dit ging goed. In de laatste paar kilometers begon ik mijn heup en knie wel wat te voelen, maar het was zeker vol te houden. Of ik het echter nog eens 15 km extra vol te houden was, vraag ik mijzelf wel af. Hopelijk tijdens Dday wel, door de extra adrenaline in mijn lichaam.
Deze ochtend heb ik een "early bird" run van 9.5 km gedaan. Omdat er in de middag erg warm weer gemeld was, vond ik het een beter idee om voor werktijd te gaan hardlopen. Gelukkig werd ik uit mezelf om 5 uur wakker (lang leve het zomerse ochtendlicht dat mijn kamer in schijnt).
Komende week wil ik weer een 20+ km run gaan doen.

Over een paar weken zal ik eens 35 km gaan proberen. Als dat goed gaat, dan zou ik op mijn ideale trainingsniveau moeten zijn. Op dat moment moet ik alleen wat meer aan mijn snelheid gaan werken.
Er is echter nog een puntje waar ik mij zowel enorm of verheug als druk om maak: Vakantie.
Een volle week gaan mijn vriend en ik naar Rome. Het lijkt mij een waanzinnig mooie, indrukwekkende stad, vol met prachtige gebouwen, culturele bezienswaardigheden en lekker eten. Ik ben erg benieuwd naar Italië, aangezien ik hier nog nooit geweest ben. Een minpunt is alleen dat ik die periode uit mijn trainingen lig. Hardlopen midden door Rome heen, lijkt mij erg lastig en helaas hebben wij geen hotel met een zwembad (anders had ik met zwemmen mijn conditie op peil gehouden). Dat betekend dus een volle week rust. Op het lopen naar alle bezienswaardigheden toe, na dan.
Gelukkig schreef laatste een zeer ervaren marathonloper, dat hij ook ieder jaar tijdens de marathontraining er een weekje tussenuit ging. Dit was zeker een geruststelling om te horen, aangezien hij al 21 jaar de marathon uitgelopen heeft. 

2 opmerkingen:

  1. Nog 13 weken maar..... Het gaat nu echt beginnen. Een weekje vakantie er tussendoor is geen probleem, hoor. Werkt ook erg rustgevend, dus geen zenuwen voor maken.... Doe ik inderdaad al 21 jaar zo. Na je week vakantie heb je nog zeker 5 trainingsweken en dat moet genoeg zijn..
    De tijd is niet zo belangrijk. De eerste keer wil je de marathon gewoon uitlopen en dat is al een prestatie op zich.
    Veel succes verder..... groetjes, Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om je marathon voorbereidingen te lezen! Ik ga zelf dit jaar de hele in Eindhoven lopen voor de eerste keer. Ben alleen 3 volle weken op vakantie in mijn trainingsperiode. Gelukkig is er een loopband aanwezig, dus ga ik dat op die manier proberen op te lossen.

    Succes met je trainingen! :)

    BeantwoordenVerwijderen