donderdag 9 oktober 2014

Marathongekte... nog 3 nachtjes slapen...

Brrr nog maar 3 nachtjes slapen en dan sta ik aan de start van de marathon in Eindhoven!

Wat is de tijd snel omgevlogen. Het lijkt nog als de dag van gisteren dat ik schreef dat de marathon nog precies 100 dagen zou duren.
In de tussentijd heb ik vaker langere duurlopen gedaan. Nu twijfel ik overigens of ik er wel genoeg gedaan heb. Een keer heb ik 35 km gelopen. Dit ging toen hartstikke goed, alleen had ik wat langer dan normaal (bij een +20km afstand) herstel nodig. Had ik niet beter vaker 35 km kunnen lopen? Had ik niet beter kunnen trainen met sportvoeding, gelletjes en de sportdrank die we op de marathon krijgen?
We gaan het zondag zien!

Nu, de laatste week voor de marathon ben ik mijn voorbereidingen aan het treffen. Dit betekend: sportschoenen achter slot en grendel en op tijd naar bed proberen te gaan om zo goed mogelijk uitgerust te zijn.
Ook een heel belangrijk en een helemaal niet vervelend punt: Koolhydratenstapelen= pasta's. Heerlijk, iedere dag voelt nu een beetje als een "cheatday" aan. Zo heb ik al genoten van een heerlijke pasta met tonijn, naar recept van Jamie Oliver en van pasta met een zelf gemaakte pesto van basilicum, knoflook, pecorino en pijnboompitten. Heerlijk!
Ondanks dat ik dol op de pasta ben, kom ik moeilijk aan mijn geadviseerde koolhydraat aantal. Ik heb precies uitgerekend hoeveel gram koolhydraten ik per dag zou moeten eten en tel bij de voedingsmiddelen die ik neem, of ik in de buurt van dat aantal zit. Moeilijk om dit allemaal bij te houden? Nee, echt niet. Ik ben zo gek dat ik er lol aan beleef en hierdoor (en door de pasta) al genoeg marathonvoorpret heb,

Momenteel ben ik bezig om alle handige spullen die ik nodig (denk te) heb(ben) bij elkaar op het bed aan het leggen ben voor een overzicht, Morgen ga ik alles inpakken en ga van Sittard naar Nijmegen, om zondag naar Eindhoven te gaan. Ook ga ik morgen mijn startbewijs al in Eindhoven ophalen.

Van allerlei kanten krijg ik tips en adviezen van verschillende mensen. Erg lief dat ze zo meeleven!

Vandaag heb ik momenten gehad dat ik bijna stuiterde op mijn werk van de enthousiasme in combi met wat gezonde zenuwen.

Wordt vervolgd....!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten