dinsdag 1 juli 2014

Dagboek en foto's van de maand juni

Wat vliegt de tijd. De maand juni is alweer voorbij en over 8 dagen ben ik alweer jarig.
De zomer is in volle gang.
Even een terugblik op mijn junimaand, waarbij ik begin met mijn hardloopstatistieken.

Ik heb een maandtotaal van 136.4 km hardgelopen. De laatste 30 km zijn op 30 juni geweest. Op 30 juni ben ik naar Roermond (26,88km) gerend. Het weer was goed, niet te warm en ook zeker niet te koud. Onderweg werd ik verfrist door een paar spatjes regen, maar de "weergoden" waren mij verder goed gezind.
In de avond kwam ik mijn vader op station Roermond tegen en zijn we samen teruggereist naar Sittard. Vanuit het station ben ik rennend terug gegaan naar het huis van mijn ouders (2,68km).

Hier een foto van sfeervol Roermond.
Roermond


Tijdens een vroege ochtendrun werd ik enigszins verbaast door deze dames aangekeken. Zelf straalden ze de ultieme rust uit. Op hun gemak stonden ze in de wei rustig hun voer te herkauwen.
"publiek" tijdens het hardlopen

Een week geleden heb ik het recept al gepost, maar mijn zelf gemaakte bananen-aardbeienijs mag natuurlijk niet in dit juni-overzicht ontbreken. Normaal houd ik niet zo van ijs (ja echt, die mensen bestaan), maar dit gezonde ijsje laat ik niet aan mij voorbij gaan. De mensen uit mijn omgeving die wel ijsfan zijn, slaan zelfs dit ijsje ook niet af.
Zie hier nog eens het recept.
Banaan-aardbei-ijs

Ook kon eindelijk deze maand de barbecue aangemaakt worden. Begin juni hadden we verschillende soorten vleesjes gehaald, maar op het moment dat we uit de supermarkt kwamen, zagen we de lucht betrekken en begon het te regenen. "Ehmm.. alles dan maar vriezer in". Gelukkig was het een weekend erna wel zonnig en kon de barbecue alsnog aan.

Toen mijn vriend en ik in een ander juniweeken door de stad Nijmegen liepen, moesten we nog boodschappen doen voor het avondeten. Toevallig kan je bij het sushirestaurant waar we soms heen gaan ook lunchen. Op het moment dat we zagen dat de lunch beduidend goedkoper was dan dat het diner is, bleek het maar weer dat we toch een soort van Hollanders zijn en zijn we daar gaan lunchen. Voordeeltje: naar de supermarkt gaan was niet meer nodig, want na een sushilunch zit je VOL...

Ik heb een poging gedaan om kokossaus met fruit te maken (rechtsboven op de foto's). De originele kokossaus van het sushirestaurant blijft echter lekkerder!

v.l.n.r Barbecueën, fruit met kokos, sushi!


Juli wordt vast ook een leuke maand. Mijn vader is bijna jarig en mijn oom uit Canada komt dan op visite. Door de afstand zien we elkaar maar weinig.
Ook mijn oma en ik zijn binnenkort jarig. Kortom: veel feestjes! Verder moet er natuurlijk ook gewerkt worden. Iets meer dan normaal zelfs, omdat we in de vakantietijd zitten en er wat collega's met vakantie gaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten