dinsdag 15 april 2014

Ingeschreven voor de marathon van Eindhoven in oktober!!


Ja eindelijk, ik heb het gedaan: De inschrijving voor de marathon! 

Mijn keuze is gevallen op de marathon van Eindhoven. Dit om verschillende redenen:
- Zowel vanuit Nijmegen als vanuit Sittard is Eindhoven makkelijk te bereizen met het openbaar vervoer
- Ik heb een goede vriendin van mij in Eindhoven wonen, die mij al uitgenodigd had om te blijven logeren
- De marathon is op 12 oktober, dat betekent dus voldoende tijd om te trainen
- Ze bieden goede voorzieningen aan tijdens de marathon. Hierbij te denken aan veel drankposten en verzorgposten op elke 5 km, tijdchips en finishfoto's
- Misschien is deze marathon wat kleiner qua evenement (niet qua afstand natuurlijk) dan Rotterdam en Amsterdam, maar desalniettemin zeker noemenswaardig
- De kosten van de marathon liggen veel lager dan die van de marathon van Amsterdam en Rotterdam (Tja, je bent een "Hollander" of niet).


Het werd tijd om de beslissing te nemen. De enthousiaste reacties van de mensen die aan de marathon van Rotterdam meeliepen hebben hier wel aan mee geholpen.
Zelf ben ik altijd enorm aan het twijfelen om iets wel of niet te gaan doen. Het liefste schrijf ik mijzelf in voor iets als ik er 100% zeker van ben dat ik erin slaag. Zo ging het ook met mijn rij-examen en als ik de mogelijkheid had, ook met alle andere toetsen (natuurlijk was die mogelijkheid er zelden tot nooit). Een zekere vorm van faalangst? Tja waarschijnlijk wel. Moet ik mij er overheen zetten? Ja dat ook! Dit is dan ook een ideale mogelijkheid hiervoor.
Marathonlopers trainen zeker wel, maar de exacte afstand van 42,195 km lopen ze alleen op de grote dag zelf. De reden hiervan is dat het lichamelijke herstel van zo'n afstand veel tijd vergt. Je lichaam herstelt zich sneller van een afstand van max 35 km.
Doordat ik niet van te voren voor de exacte afstand kan trainen, maakt de onzekerheid groter. Ook blijft er altijd een lichte angst bij mij aanwezig over de weersomstandigheden ..  (geen regen..please)

Ach, ik ga die marathon rennen! Ik wil hiervoor gaan en ga goed trainen! Of ik de marathon nu wel of niet helemaal uitloop, het zal mij zowel mentaal als lichamelijk sterker maken!
Let's go to the finish!

1 opmerking:

  1. Als je 1 of 2 keer een 32/35 km hebt gelopen dan lukt de 42,2 km ook zeker wel! En je loopt hem zeker uit!!! Rustig beginnen, verstand op 0, muziekje erbij en vooral genieten!

    BeantwoordenVerwijderen